Adierazten ez dena

Arantza Iglesiaen sorkuntza eta ikerketa egoitza

urriak 10etik 12 arte
Egoitzak - Leiho bat

Leiho bat

Adierazten ez dena, soinuaren eta gorputzaren arteko balizko dimentsio dankistikoei buruzko ikerketa bat da. Helburua da une hau baino lehenagoko kultura, forma edo definiziorik gabeko erritual/rave batetik gertu dagoen esperientzia bat sortzea, bere zentzua egiten edo erakusten den tokian bakarrik aurkitzen duena. “Unearen zentzu” horren gaitasuna gorputz-soinu-argi elementuen elkarketaren bidez eraikitzen da, elkarri lotuz eta eraginez, ihesetik urrun dauden kontzientzia-egoerak sortzeko estrategiak eginez. Gorputza, soinua edo argia kontzeptuak zeharkatuz. Sortzen dena eta nola sortzen den etengabe aldatzen ari da, eta pertzepzioaren eremuan uzten du elkarteak edo esanahiak sortzeko gaitasuna. Adierazi gabeko horrek ikuslearen arreta aktibatu nahi du, tresna dankistiko garaikideak erabiliz, koderik edo gauzatze-patroirik gabeko mugimenduak eginez, alderdi akademikoa eta pertsonala nahastuz, bai eta jardun edo egotearen arteko jauzia eta adierazpen-aniztasun bihurtzeko duen ahalmena ere, ikasi ez diren baina, hala ere, dauden propietateak ez esleituz. Non dago gainerako dantza? Oraindik adierazi ez dena materialen arteko jolas bat ezartzearen bidez gertatzen da, eta ez koreografia baten bidez. Era berean, performer gorputza, soinu-gorputza eta argi-gorputza mutatu egiten dira, ez ekintza nagusiei fokua emateko, baizik eta paisaia eszeniko desberdinak elkarrekin jolasteko eta batera egoera bera sortzeko, kinestesiaren zentzuaren bidez bakarrik hauteman daitekeena.

Hiru egunez Azalan murgiltzeko proposamena da piezaren prozesuko lanari berriro ekitea, eta mugimendurako eta ahotserako materiala sakontzea eta zehaztea, 2020ko azaroko ACT jaialdian izango dudan hurrengo emanaldiari begira.

Arantza Iglesias. Sortzailea, interpretea eta pedagogoa. Dantza, musika eta arte martzialetan trebatu nintzen. 20 urte baino gehiago eman ditut dantza-eskolak ematen eta hainbat hezkuntza-proiektutan parte hartzen, hala nola “Gorputzaldiak”, “Zubiak eraikiz”, UPV-EHUrekin eta “Tabakalera” kultura garaikideko Nazioarteko Zentroarekin, edo “Dance2gether” eta “Donostia Hiriburu Europarra Fundazioa 2016 “. Afrikako kulturarekiko dudan interesak kontinentera narama, Ginea-Konakryko Ballet Nazionaleko dantzariekin dantzatzen trebatzeko. Bertan, koreografo, dantzari eta perkusionista gisa lan egiten dut hainbat konpainia eta proiektutan. Horien artean, Kassoum Sanogo, Boli Kostako Ballet Nazionaleko Djembefolaren zuzendaritzapean, “Les Petits” nabarmenduko nuke. Nire entrenamendua Espainiako hainbat lekutatik ere igarotzen da, eszenatokian nire konpromisoa aberasten eta aberasten jarraitzen dutenak, esploratzeko eta mugimenduaren arteetan bilatzeko aukera emanez: Carmen Senra (Madril), Duque kondea (Madril), Arteleku (Donostia) edo Dantzagunea. Dantzarekin batera, programazio neurolinguistikoan eta eneagraman trebatu nintzen Espainiako PNL Institutuarekin. Koreografo gisa, “Desestructurar”, Kutxa Hirian aldizkarian aurkeztua, edo “Beltza”, Iruñeko “Danz” jaialdian estreinatua, Dantzagunearen laguntzarekin. Antzezle gisa, Jesus Rubio, Antonella De Ascensi, Asier Zabaletaren Cía Ertza, Alba Lorca edo Sofie Dubsekin kolaboratu dut. Ibilbideari dagokionez: ikerketa-egoitza: dantzagunea 2019 Estreno: Donostiako Tabakalera. Labo Go16 (Kutxa Kultur) 2019 Ikerketa egoitza: dantzagunea 2019. Sortze laborategia eta emanaldiak: “La red V” k antolatua, Café de las artes (Santander), La Fundición (Bilbao) eta La Laboral (Gijón) elkarteekin lankidetzan aipatuko nituzke.