HIRU(3) 00

Myriam Pérez Cazabónen sorkuntza eta ikerketa egoitza
azaroak 10etik 13 arte
Egoitzak - Leiho bat

Leiho bat

Gertaerek izaera ziklikoa izan ohi dute. Hasiera, korapiloa, amaiera. Edo hasiera berri bat… Gertaera bakoitzak bere ondorioa duelako. Hiru kapitulu, non pertsonaien harremana desorekatzen/orekatzen den, begiradak desagertzen/definitzen diren eta espazioaren eta denboraren higadurak eragina duen: hiru pertsona, hiru espazio, hiru une. Iragana, oraina eta etorkizuna…
HIRU(3) aldaketei buruzkoa da, begietara begiratzeari buruzkoa. Eta aukera berriei buruz.
Ezegonkortasuna egungo ezaugarririk handienetako bat denean, HIRUk(3) gertaeren baldintza zientifikoa, egonkorraren eta ezegonkorraren arteko muga mugagabea eta joan-etorrien errepikapen amaigabea islatu nahi ditu. Ekaitzei eta lasaitasunari gertatzen zaiena. Etengabe eraldatzea, egokitzea eta eraikitzea. Eta erabaki gehienak.

Hiru (3) sorkuntza-prozesuari eta ibilbideari garrantzia eman nahi dien proiektua da. Sorkuntza-espazio ezagunak zein berriak izan nahi ditu, eta beharrezko denbora eman nahi du proiektuan bizi diren pertsonen artean transmisioa egiteko eta nozioak trukatzeko.
Hiru(3) proiekturako motibazioa elkarlanaren egungo beharretatik eta aurreko lan-prozesuetan izandako esperientzietatik  MUTU (2018) eta VALS DE UN FUNERAL (2019)  sortu zen.  Seriea balitz bezala, hiru obrak ideia beraren ingurukoak dira: komunikazioa. MUTU eta VALS DE UN FUNERAL isiltasunaren ideian zentratzen ziren bitartean,  komunikazioaren esanahi gisa,  HIRUk(3), berriz, begiradaren eta entzutearen premian sakondu nahi du, komunikazio hori eraikitzeko.

HIRU(3) bizikidetza-espazioak antzezten saiatzen da, formatu ez-konbentzionaleko pieza esperimental bat sortzeko, hainbat espazio eta/edo eszenatokitara egokitzeko modukoa. Unean uneko ikerketen egoeraren eta erabakien bidez eraikiko da ekintza bakoitza.
Sortze-prozesua bi lan-bloke orokorretan banatuko da. Bloke bakoitza sortzeko eta ikertzeko prozesuaren zati bat Azala espazioan garatuko da, Idoia Zabaletaren kanpo-begiradaren ekarpenarekin.

I. blokea (2020ko azaroaren 10etik 13ra): ikerketa-ildo berri baten hasiera, instalazioa ardatz hartuta, lana aurkezteko modu berri gisa eta ikus-entzunezko eremura eta testu-erabilerara lehen hurbilketa gisa.
Banakako lana, beharrak, aukerak eta/edo mugak barneratzeko, eta formatu eszeniko konbentzionalaren alternatiba bat bilatzeko, proiektuaren funtsa galdu gabe: etengabe eraikitzen ari den dantza-lan esperimental bat sortzea.

Myriam Pérez Cazabón. Oiartzunen jaio zen (1981) eta Irunen bizi da. Dantza garaikideko goi-mailako ikasketak egin zituen CODARTSen (Rotterdam), eta Anouk van Dijk, Ty Boomershine (Leane & Roebana), Grace Bellel (Ultima Vez) bezalako koreo-grafoen prestakuntza jaso zuen. Bertan, Nils Christe, Guy Weizman eta Roni Haver (Guy Weizman) koreo-grafoen piezak interpretatu zituen. 2002an dagokion titulua lortu zuen.
David Zambrano, Andre Gingras, Mónica Runde, Pep Rami y Mari ́ a Mun (Mal Pelo), Damia Mun y Virginia Garci (La Intrusa), Idoia Zabaleta…Lan-eremuan, azpimarratzekoa da hainbat abesbatzarekin, diziplina desberdinetako artistekin eta kideekin lankidetzan aritzeko duen asmoa, hala nola Maite ARROITAJAUREGI-MURSEGO musikariarekin, Victor Iriarte zinemagilearekin, Larraitz Torres diziplina anitzeko artistarekin, Hika antzerki-taldearekin, Dario PROJECT dantza-taldearekin. Eskola erregularrak, ikastaroak eta tailerrak ematen dizkie haurrei, helduei, amateurrei eta profesionalei, hainbat ikastetxe, jaialdi eta lankidetan.

2016an, NERI(H)ARI proiektu pertsonala hasi zuen, eta, besteak beste, NERE AZALEAN ARROTZ (2017), MUTU (2018) eta ICEBERG (2019) piezak ekoitzi ditu.