Entzute gorpuztuaren saiakerak/
Bibrazio-gorputza

Estitxu Arroyoren sorkuntza egoitza, Cristina Pollen laguntzarekin
abuztuak 16tik 23 arte
Egoitzak - Leiho bat

Leiho bat

Bibrazioa entzutea
Isiltasuna eta agertutakoaren oihartzuna
Esan didatenez, hezurrak dira gure legaturik zaharrena, eta haietan transmititzen da lehen gorputzak izan ziren eta gure aurretik izan ziren beste hezurren memoria
Hezur-muina. Pelbisa. Espazio ikusezinak
Zelulak
Anatomia funtzionala eta zehatza
Espazio horietara irekitzea. Gorputza lurrarekin eta bizitzarekin lotzen gaituen entzute sotil horrekin berriz konektatzera gonbidatzea. Naturarekin eta bere zikloekin. Gorputzen eta istorioen bidez transmititu ziren antzinako jakinduriekin
Igarleak, Erradiestesia. Mugimendua eta jatorria. Iturria

BIBRAZIOA

Bihozkada bat. Aztintze bat. Dardara bat. Borondate “ez” sotil eta erabilgarri batetik agertzen denaren jatorria
Aldi berean, azken hilabeteetan batu, biltzen eta aztertzen ari naizen belar txarren hezurdurak ikertzen jarraitzen dut
Guztiak Nafarroako erriberakoak
Landare-hezurrak. Formak eta geometriak
Botanika eta bere paisaiak

 

Orain dela pare bat urte azalari itsatsitako esaldi hau aztertzen eta ikertzen jarraitzen dut: “Ezkutuan dagoena ikusaraztea”, eta horrek gauza asko dakartza nire lanean eta bizitzan. “Entzute gorpuztuaren saiakerak/Bibrazio-gorputza”, “Haragiaren memoria” sorkuntza lanetik sortzen den ikerketa berria da, Nafarroako dantza Jaialdiaren barruan estreinatuko dena (DNA, 2021).

AZALAko egunak entzuteko eta zer gertatzen den jakiteko denborarik gabeko denbora izango dira. Helbururik gabe. Dena da posible.

 

Estitxu Arroyo Sánchez, aktore, performer, sortzaile eta irakaslea. Bere lana arte eszenikoen ikerkuntzan eta sorkuntzan eta diziplinarteko artista gisa garatzen du. Bibliotekonomia eta dokumentazio ikasketak egin zituen Zaragozako Unibertsitatean. Iruñeko ENT institutuan ikasi zuen eta Bartzelonako Antzerki Institutuan lizentziatu zen. Ikasketa ugari egin ditu Berlingo Arteen Unibertsitatean, Udk. Praktika eszenikoan eta kultura bisualean masterra, Madrilen. Duela 15 urte yoga eta meditazio irakasle izateko prestakuntza jaso zuen, eta ordutik ikertzen jarraitzen du, Cachemirako Shivaismoaren tradizioak eta Advaita Vedanta tradizioak ikututa gaur egun. Duela gutxi osatu du Benetako Mugimenduko prestakuntza ALASen, Bartzelonan. Azken urteetan gorputzaren inguruko lanean sakontzen du begirada somatiko batetik. 2011. urtean “Gorpua-Dokumentua” proiektua hasi zuen, hainbat formatutako proposamenak biltzen dituena eta garatzen jarraitzen duena. Bere lana prozesu organikoetan oinarrituta eraikitzen da. Prozesu horietan, gorputza da ikerketaren eta praktikaren gune nagusia, eta hainbat formatutan hedatzen da: eszenikoa, koreografikoa, instalatiboa, ikus-entzunezkoa eta plastikoa. Pedagogiarekin eta irakaskuntzarekin laguntzen eta elikatzen du bere lan artistikoa, betiere arte biziei, gorputz-lanaren ikerketari eta mugimenduari dagokienez. 2018an “Gorpua-Dokumentua” proiektua egoitzan izan zen Caldera espazioan. Urte horretan bertan DNA Nafarroako dantza jaialdiak hautatu eta ekoiztu zuen. CACHek eta Nafarroako Gobernuak 2019an emandako ikus-entzunezko sorkuntzarako eta sorkuntza plastikorako laguntzetako bat jaso zuen. Bere lana leku desberdinetan ikusi ahal izan da eta hainbat ekoizpenetan parte hartu du: Festival Grec, Antic Teatre eta Cra ‘p, Bartzelona. MATADERO, La Casa Encendida, Círculo de Bellas Artes eta Centro de Estudios del Museo Reina Sofia, Madril. Guggenheim Museoa, Bilbo. Bastero kulturgunea, Andoain. Ziudadelako Horno de la Ciudadela, Baluarte, Gayarre Antzokia, Nafarroako Antzerki Eskola, Nafarroako Errege Artxiboa eta Artxibo Orokorra, CACH eta Nafarroako Unibertsitate Publikoa, Iruñea. Barañaingo auditorioa. Almirantearen etxea eta Castel Ruiz kultur etxea, Tutera. Lau aldiz aurkeztu ditu lanak Nafarroako DNA dantza jaialdian,: 2016, 2019, 2020 eta 2021ean. Baita Mexikon, El Salvadorren eta Guatemalako erakustoki desberdinetan ere.

Cristina Poll Moliner. Gimbernat Unibertsitatean  Fisioterapiako Gradua. Escola de Shiatsu i moviment: shiatsu. Escola Cenac: Txinako medikuntza tradizionala. Gorputza interesatzen zait bizitza ulertzeko bide gisa. Fisioterapeuta, shiatsu terapeuta eta akupuntorea naiz. Anatomia eskolak partekatzen ditut hainbat eskolatan eta online. Nire bizitza profesionaleko maitasuna Shiatsu da. 2005ean gertatu zen. Gaur egun, shiatsu terapeuta eta fisioterapeuta gisa egiten dut lan. Paperean zein azalean marraztea gustatzen zait, Youtuben eskegitzen ari naizen anatomiari buruzko bideoak egiteko erabiltzen dudan baliabidea da hau. Anatomia irakaslea naiz Yoga, Shiatsu, mugimendu eta kontaktu zentroetan. Claudia Solwatekin fasziaren inguruko ikerketa batean parte hartzen dut, bertatik @moveanatomy proiektua sortu da.  Indarkeria gabeko komunikazioa  interesatzen zait, hitzetik, keinuetatik eta entzutetik konektatzeko filosofia gisa.

Cristina Poll

moveanatomy